JAK VYBRAT AGENTURU NA ONLINE MARKETING?

28.02.24

Zjistěte, dle čeho se řídit při výběru vhodného parťáka na online propagaci.

Nikdo není odborníkem na vše, zároveň uspět ve vodách online propagace je čím dál tím složitější...proto se většina firem obrací na odborníky. Jak ale vybrat toho správného?

Co vlastně chcete?

Již před samotným oslovením agentury je ideální, když si dokážete definovat, jaké cíle by vám měla pomoci naplnit. Chcete navýšit tržby, expandovat do zahraničí, uvést nový produkt na trh, zvýšit ziskovost nebo třeba navýšit množství návštěvníků prodejny? Případně více konkrétní problémy, jako například rozjet srovnávače, pomoci s nastavením Google Ads či vytvořit automatické e-mailové kampaně? Některé agentury se zaměřují jen na vybrané oblasti, tedy například SEO, Kreativní, Obsahová, PR, Expanzní..se zaměřením na Sociální sítě, Influencery apod.

Samozřejmě by bylo skvělé přidat i nějaká ta čísla. Mimo to je také dobré mít určitou představu o formě a podobě spolupráce. Také si musíte umět odpovědět na otázku, jestli si PPC nechcete nastavit sami, k tomuto tématu jsme napsali samostatný článek, který najdete zde a mohl by vám v rozhodování být nápomocný. Nemusíte však mít 100% jasno ve všech otázkách, vše už se zpravidla doladí při vzájemné komunikaci.

Jak tedy vybrat tu pravou?

1. Historie & Reference & Doporučení

Každý má rád doporučení a potvrzení od třetí osoby a zároveň kvalitní agentura by se měla umět prezentovat a odhalit. Proto by sepsané zkušenosti ostatních mělo být to první, kam by měla směřovat vaše pozornost. Eliminujte risk - doporučujeme se podívat na vznik společnosti, zda nemá nějaké problémy apod. Na jejich webu byste také idélně měli najít certifikace. Třešničkou na dortu pak může být představení konkrétních pracovníků firmy. 

2. Musíte si prostě sednout!

Neváhejte a napište...nebo lépe...zavolejte přímo do agentury. Jaké v každém vztahu tak i zde je to o té správné chemii, musíte si lidsky rozumět. Dejte na svou intuici a když vám bude cokoliv "smrdět", běžte od toho. Naopak otevřenost a vycházení vstříc je něco co hledáte! Osobní sympatie jsou zde pevným základem pro kvalitní spolupráci a budoucí spokojenost na obou stranách.

3. Cena až na prvním místě?

Ano, cena za služby agentury je zásadní, ale neměl by to pro vás být nikdy jediný parametr. Existuje řada způsobů, kterak si agentura účtuje svou práci. Mezi nejvyužívanější se v ČR používá hodinová sazba, procentuální částka z utraceného marketingového rozpočtu, či variabilní částka dle výkonu. Konkrétní způsob pak už záleží na vzájemné domluvě. Opět si zde dejte pozor na varovné signály...jako různé skryté poplatky, nedomluvené částky, extrémní dodatečné fakturace kvůli vícepráci apod. Zkrátka, na čem se domluvíte, to musí platit!

4. Jak a co komunikuje

Skvělá agentura je transparentní a dokáže komunikovat. To platí především pro případné problémy, či časy, kdy se nedaří úplně podle představ. Protože ty určitě přijdou. Proto opět musíme zmínit komunikaci a vzájemnou důvěru. Během spolupráce by vám mělo být vše komentováno, vysvětlováno a společně probíráno. Od reportingu, přes průběh nastavování až třeba po plánované testy a to formou telefonních hovorů, mailů a schůzek.

 

Věříme, že pokud se budete řídt výše zmíněnými tipy, tak eliminujete risk na minimum. Oslovte jich klidně více a domluvte si s nimi schůzku. Na výběru si dejte opravdu záležet. Věříme, že jste (stejně jako my) zastánci dlouhodobého partnerství a z toho plynoucích výhod. Je potřeba mít však stále na paměti, že se pořád jedná o vztah, ve kterém se mohou tu a tam objevit nějaké ty problémy. Kdyby se vám toto pojetí spolupráce zamlouvalo, můžete se nám ozvat a můžeme spolu vše nezávisle probrat.

Martin Koukal | koukal@shockmarket.cz

další články