AUTOMATICKÉ E-MAILOVÉ KAMPANĚ - MINIMUM ČASU, MAXIMUM TRŽEB

01.07.21

Ukážeme Vám konkrétní plně automatické e-mail kampaně. S jejich nastavením zbytečně neotálejte, výsledky totiž rozhodně stojí za to!

Co jsou automatické e-mailové kampaně a jaké jsou jejich výhody?

Hlavním rozdílem mezi klasickými a automatizovanými e-mailovými kampaněmi je automatizované zasílání předem vytvořených e-mailů na základě splnění nastavených pravidel pro zasílání. To pro e-shop znamená především ohromnou úsporu času a také zvýšení kvality vztahu mezi nimi a jejich zákazníky. Asi největší výhoda e-mail marketingu je v jeho ceně, která je oproti ostatním marketingovým kanálům často výrazně nižší

Platforma

Důležitým faktorem při úvahách o nastavení automatických e-mailových kampaní je bezesporu výběr vhodného nástroje pro jejich tvorbu a zasílání. Na trhu jich najdeme opravdu spoustu, liší se cenou, možnostmi integrace, speciálními funkcemi, kvalitou podpory, úrovní editoru a tak dále. Je tedy nutné si předem definovat, jaké typy kampaní chceme zasílat a zda nám to ten či onen nástroj umožní. Umí například daný nástroj skloňovat česká jména, umožňuje nastavit kampaň pro opuštěný košík, dokážeme díky němu pracovat s narozeninami/svátkem, je cenově přijatelný,...?

Musíte vědět co nejvíce

Je to jednoduché - čím více informací o zákazníkovi máte, tím větší možnosti tvorby kampaní se Vám otevírají. Nikdo z nás nechce dostávat běžné obecné e-maily, které pro nás nejsou vůbec relevantní a jen nám zabírají místo ve schránce. Proto je nutná selekce publika - je zákazník muž/žena, kolik má let, jakou vytvořil objednávku, o co má zájem,... Pro každou skupinu budou pravděpodobně důležitá a zajímavá rozdílná témata. Výsledkem bude kromě vyšší zobrazovanosti a proklikovosti e-mailů také větší spokojenost vašich zákazníků

Konkrétní příklady kampaní, které nám fungují

  • Vítejte!

Uvítací e-mail je velmi důležitý, je to totiž jeden z prvních kontaktů se zákazníkem a začíná se zde budovat vzájemný vztah. Tento e-mail je vhodné poslat chvíli po objednávce. Zeptejte se Vašeho nového zákazníka například na to, jak byl s procesem nákupu spokojený, zda nepotřebuje pomoci s instalací/sestavením produktu, a nebo ho informujte o tom, co mu budete v budoucnu zasílat za rady a nabídky, přiložte mu váš postup pro reklamaci či vrácení...no zkrátka nápadům se meze nekladou.

  • Přejeme Vám

Kdo by neměl rád svůj narozeninový den? Co takto zákazníkovi tento den ještě zlepšit dárkem v podobě slevy na nákup? Můžete zde využít třeba narozenin, svátku, ale i dalších vhodných příležitostí, jako je třeba Den matek, rok výročí od registrace do e-mailového seznamu,...

  • Nechali jste si nákup v košíku!

Není neobvyklé, že člověka při nákupu na internetu často něco rozptýlí, nebo svůj nákup odloží či se poohlíží i po nabídce ostatních e-shopů, přičemž svůj nákup nechá v košíku. Připomeňte se mu jednoduchým e-mailem a motivujte ho tak k jeho dokončení.

  • Vaši oblíbenci

Pokud svou práci děláte dobře a zásobujete vaše zákazníky kvalitními a zajímavými informacemi, tak Vaše e-maily budou pravidelně otevírat a číst si je. Odměňte se těm nejpilnějším nějakým dárkem či zajímavou akcí, zaslouží si to!

  • A co třeba tohle?

Je tady řeč o cross-sellingu. Jednoduše se jedná o prodej vhodného doplňkového zboží a služeb k danému produktu. Pokud například ze zkušeností víte, že k nafukovacím lodím si často lidé přikupují záruku na další 3 roky a 2 pádla a zákazník tak neučinil, je to skvělá příležitost mu to dodatkově nabídnout.

  • To je jako konec? 

O váš e-mailový seznam je nutné se pečlivě starat a doporučuje se ho i pravidelně čistit. Pokud tedy daná osoba již nějakou dobu nečetla žádný z vašich e-mailů a ani u Vás nenakoupila, tak je tu příležitost pro jeho znovuaktivaci, a to například zvýšenou slevou na nákup. Pokud však stále z nějakého důvodu o vaše e-maily nemá zájem, stojí za zvážení vyřadit ho ze svého e-mailového seznamu.

Martin Koukal | koukal@shockmarket.cz

další články