ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ FIREMNÍHO FACEBOOKOVÉHO PROFILU

21.01.21

V tomto kratším článku se Vám pokusím předat alespoň základní know-how toho, jak založit facebookový profil, jak by měl vypadat, na co byste si měli dát pozor a čím se například odlišit.

Nastavení informací stránky a jejich kategorií

Základem je, abyste věnovali zvýšenou pozornost obecnému nastavení stránky a úpravě informací. Mezi hlavní věci patří zvolení správné kategorie, do které Vaše stránka spadá. Těchto kategorií je tam skutečně požehnaně a každá má své vlastní oddíly, které následně můžete spravovat. Do informací stránky můžete zadat veškeré kontaktní údaje, sídlo Vaší společnosti, ale také otevírací dobu.

Pokud se Vám toto úspěšně podaří, můžete přidat krátký popis vaší firmy, který navíc ukáže, čím se skutečně zabýváte nebo za jakým účelem jste facebookovou stránku založili.

Níže můžete vidět, jako to vypadá na stránce naší, právě v této sekci.

Obsah obrázku text

Popis byl vytvořen automaticky

Na výše uvedeném obrázku je pod názvem společnosti vidět právě nastavená kategorie (Služby internetového marketingu). V informacích jsou pak k nalezení všechny potřebné kontakty a podobně.

Dále je také velmi důležité nastavit oddíly, které člověk uvidí v momentě, kdy se na Vaši stránku dostane. Na snímku výše můžete vidět vedle nápisu „Hlavní stránka“ sekci informace, hodnocení, fotky a další. Toto je naše osobní nastavení, protože si myslíme, že právě tyto sekce jsou ty, které rozhodují. Hlavně v dnešní době, kdy se lidé jednoduše dívají po rychlém přístupu k informacím a recenzím.

Nastavení vzhledu stránky

Téměř s jistotou lze říct, že vzhled stránky může potenciálního zákazníka zaujmout nebo v horším případě odradit. Proto je důležité, aby profilová fotka a tzv. Cover nebyly rozmazané.

Je již na Vašem uvážení, jestli půjdete jednoduchou cestou minimalismu, nebo zvolíte něco složitějšího. Můžete profilovou fotku sladit s Coverem, nebo ji dát naopak do kontrastu. To už je čistě na Vašem uvážení.

Profilová fotka se nejčastěji nahrává ve čtvercovém formátu, ale hlavní je, aby dobře vypadala v kruhovém výřezu a byla rozpoznatelná i v miniatuře u názvu firmy. Ta se totiž zobrazuje u všech příspěvků a reklam. Ideální rozlišení této fotky není dáno, nicméně bychom zvolili alespoň 500x500 px, nebo ideálně například 1080x1080 px.

Co se týče „Cover fotky“, tak ta může být jakákoliv. Můžete zde vyobrazit speciální nabídku, hezky vypadající obrázek čehokoliv, co se nějak týká Vašeho oboru podnikání. Nejdůležitější je však, aby vše sedělo velikostně. Facebook navíc nezobrazuje na mobilních zařízeních plné rozlišení této fotografie/grafiky, a tak je celý proces výběru o něco složitější. Jelikož se dá předpokládat, že se v dnešní době Vaši stránku bude navštěvovat většina zákazníků či fanoušků spíše z mobilního zařízení, měla by tato fotka vypadat dobře i na něm.

Níže proto přikládáme jednoduchou ilustraci, která má správné rozměry a ukazuje, co je viditelné pouze na počítači a co naopak i na telefonu.

Nejjednodušší formou kontroly je vložení této ilustrace a Vaší Cover fotky na sebe, dále pak skrze zvýšení průhlednosti vrchní vrstvy zkontrolujete, co bude viditelné na všech zařízeních a co by mohlo uniknout uživateli na mobilním telefonu.

Když se Vám úspěšně podaří aktualizovat informace k Vaší firmě a nahrát profilovou fotografii spolu s Cover fotkou, máte skoro vyhráno.

Ideální je na stránku začít vkládat nějaký obsah, aby bylo vidět, že je aktivní a lidé měli důvod Vás začít sledovat/stát se Vašimi fanoušky. Když už si myslíte, že je vše v pořádku, nezapomeňte Vaši stránku zkontrolovat.

K tomu je ideální funkce „zobrazit jako návštěvník“ (na snímku níže), díky které si Váš profil zobrazíte jako běžný návštěvník a uvidíte, co vidí a co naopak by na stránce měl vidět, ale není to tam.

Pokud budete se vzhledem stránky spokojeni, jste připraveni Vaši stránku zveřejnit, popřípadě začít propagovat.

To by bylo vše základní k nastavení Vašeho firemního facebookového profilu. Pokud jej zakládáte, opravdu tomu věnujte čas a plnou pozornost. Projděte veškeré možnosti a nestyďte se o tom pobavit s někým, kdo dané věci rozumí. Přece jen nejsme všichni nejlepší ve všem.

Pokud by bylo cokoliv nejasné nebo byste chtěli s něčím poradit, nebojte se mě kontaktovat skrze e-mail. Tímto se s Vámi loučím a brzy opět při dalším článku týkajícím se sociálních sítí.

Petr Mitura | mitura@shockmarket.cz

další články