TYPY KAMPANÍ A REKLAM NA MICROSOFT ADS - PŘEHLEDNĚ A POCHOPITELNĚ

04.01.24

Udělejte si konečně přehled o všech možnostech online propagace, které přináší Microsoft Ads

V online propagaci a souboji o zákazníky byste určitě neměli zapomínat i na Microsoft a jeho vlastní reklamní systém s názvem Microsoft Ads, který je možné využívat i v České a Slovenské republice. Více o tom, proč by vám tato příležitost neměla uniknout jsme napsali v samostatném článku zde. Teď už pojďme rovnou na přehled nabízených kampaní:

Struktura je opravdu velmi podobná té, na kterou jste zvyklí u Google Ads, takže pokud už máte sestavený funkční systém kampaní, můžete je jednoduše importovat přímo do Microsoft Ads.

Vyhledávací kampaň

Tento často používaný typ kampaně určitě znáte - hodně zjednodušeně jde o výběr vhodných klíčových slov a relevantní reklamy, které se následně spustí při zadání vyhledávacího dotazu. V případě Microsoft Ads cílíte na uživatele vyhledávačů Bing, Yahoo, AOL, DuckDuckGo a dalších menších partnerů. Výhodou je zde mimo jiné to, že každý nový notebook s operačním systémem Windows má Bing jako základní vyhledávač a určité množství uživatelů si jej tak po vyzkoušení oblíbí. Navíc dle statistik se výše zmíněným vyhledávačům daří zvětšovat si kus koláče od jeho konkurentů.

Klasická vyhledávací kampaň

Tento způsob bychom mohli například také nazvat statickou vyhledávací kampaní, jelikož je na vás, abyste vyplnili ideálně všechny nadpisy, popisy a ostatní reklamní texty. "Statická" ale není tak úplně přesné, řekl bych, že se spíše hodí polostatická...proč? Celkově můžete využít až 15 rozdílných nadpisů a 4 popisy a vy máte možnost vybrat si pozici daného nadpisu (1.-3. místo), což však není Microsoftem zrovna doporučováno. Druhou možností pak je nechat systém otestovat vhodnou trojici nadpisů a dvojici popisů, které se následně budou zobrazovat nejčastěji. Vám zde tím pádem ale zmizí určitá kontrola nad konkrétní zobrazovanou podobou, což může být občas problém.. Je proto tedy nutné si dát na tvorbě reklam velmi záležet, ale není čeho se obávat, systémový výběr podoby reklam už dávno není hloupý a výsledek je tak v drtivé většině v pořádku.

Dynamická vyhledávací kampaň (DSA)

U tohoto typu je oproti výše zmíněnému rozdíl především v tom, že se dynamicky mění nadpisy na základě toho, co uživatel vyhledává. Na vás je tedy vyplnění popisů.

Obsahová kampaň

Využijte sítě jako například Edge, Outlook či MSN pro propagaci vašeho podnikání. Skvělá zpráva je zatím nízká konkurence, což mimo jiné znamená nižčí cenu a také to, že se snadněji dostanete k vybranému publiku. Jako cílení můžete využít následující:

1. Pohlaví, věk, zařízení či lokalita

2. Remarketingová publika

3. Dynamický remarketing

4. Custom/Kombinovaná publika

5. In-market publika

6. Podobná publika

7. Customer match lists

Zajímavé je cílení i na firmu nebo odvětví, kde je osoba zaměstnaná či její pracovní pozici...bohužel u nás je tato možnost alespoň prozatím nedostupná.

Responzivní bannery

Jedná se o typ bannerů, který se dokáže přizpůsobit ve svém způsobu zobrazení, a to dle typu webové stránky a reklamní plochy, ale taky dle zařízení, na kterém se reklama zobrazuje cílové osobě. Zde budete kromě samotného obrázku potřebovat i logo, název společnosti a sepsat reklamní texty (krátké a dlouhé nadpisy a popisy).

Produktová kampaň

Produktové kampaně jsou obecně považovány za nejvýkonnější způsob propagace produktů v online prostředí, pokud tedy máte například e-shop, určitě zbystřete! Vaše produktové inzeráty se zpravidla zobrazují nahoře, pak případně vpravo a mezi výsledky hledání. Zároveň má uživatel možnost přejít na sekci "Nakupování", kde se již zobrazují pouze produkty a navíc má ještě možnost použít filtry pro snadnější výběr

Hloupá nákupní kampaň

"Hloupou" je tato kampaň nazvaná z důvodu způsobu nastavování cen za proklik, přičemž využívání tohoto způsobu v poslední době klesá. Funguje tu podobně jako u klasické vyhledávací kampaně - jde o aukční model: určíte si maximální výši, kterou jste ochotni zaplatit za proklik na váš produkt, to stejné provede vaše konkurence, což následně Microsoft Ads vyhodnotí a umístí váš na odpovídající (méně či více zajímavé) místo. Je nutno však podotknout, že CPC (cena za proklik) není jediný faktor, který je pro výběr místo důležitý. Měli byste mít i dokonale vymazlený feed, produktové fotky, zajímavou cenu produktů atd. Problém při této kampani může nastat při jeho nastavování a průběžné optimalizaci. Kontrola a úprava výkonnosti a výše CPC u pár produktů je ještě zvládnutelná, ovšem když bychom mluvili o 5 000 produktech s rozdílnou marží, cenovými úrovněmi, sezónností a konkurencí...už to tak snadné není. Své místo ve strategii online propagace ale rozhodně má, z důvodu výhody maximální kontroly i my u klientů tento model stále využíváme například na nové a malé projekty, sortiment s málo konverzemi, testování novinek, nutné boosty apod. 

Chytřejší nákupní kampaň

Zde přicházejí na řadu automatické bidovací strategie, které vám mohou sloužit jako silný pomocník při optimalizaci výkonu a rentability nákupních kampaní. Mluvíme zde o:

1. Maximalizaci prokliků

2. Cílový ROAS (= návratnost prostředků vložených do reklamy)

3. Portfoliová strategie nabídek

Při úvahách o těchto variantách je vždy potřeba brát v potaz množství dat. Strategie se totiž musí dle něčeho řídit a z něčeho se učit. Máte tu už méně možností úprav a kontroly, ale zase nemusíte řešit časté změny výše CPC a případné chyby z toho vzniklých.

Chytrá nákupní kampaň

V tomto případě už důležitost a kvalita dat není třeba asi ani zmiňovat. Microsoft zde přichází a přebírá značnou část kontroly nad výkonností produktové kampaně. Máte tedy jen opravdu malý nebo dokonce žádný přehled o cenách za proklik, publikem, či klíčových slovech. Systém se dle svého nastavení, uvážení a predikcí snaží dosahovat 1 ze dvou nabízených možností:

1. Maximalizace konverzí - systém se v rámci stanoveného rozpočtu snaží zajistit co největší množství konverzí

2. Maximalizace hodnoty konverzí - systém se v rámci stanoveného rozpočtu snaží zajistit co nejvyšší hodnoty konverzí

Každé z řešení má své úskalí. Může se ale třeba stát, že se zaměří na pro něj "snadnější" levnější produkty nebo upřednostní produkty s miminální marží. Žádné perpetum mobile zde nečekejte, správné nastavení, průběžná kontrola a testování musíme zmínit i zde.

A ten zbytek

Máme rádi Paretovo pravidlo 80/20 a z praxe víme, že tohle byly ty nejvíce využívané kampaně u nás, Microsoft Ads ale má ještě pár dalších možností, ty už tedy spíše jen zmíníme:

Instalace a promo mobilní aplikace

Instalace a promo mobilní hry

Videokampaně - u nás zatím nedostupné

 

Příležitost, u které by byla škoda nebýt - to je Microsoft Ads. Pokud byste potřebovali pomoci, obraťte se na nás. 

Martin Koukal | koukal@shockmarket.cz

další články