TOP 10 CHYB, KTERÝCH SE U SROVNÁVAČŮ VYVARUJTE!

28.08.23

Srovnávače dokáží zajistit nemalou část tržeb e-shopu, jen je jim potřeba věnovat patřičnou pozornost. Nahráním feedu to opravdu nekončí, právě naopak.

Připravili jsme pro vás 10 nejčastějších chyb, se kterými se setkáváme u inzerce na srovnávačích. Tyto platformy jsou často důležitou součástí marketingového mixu. Zaměřte se na ně a získejte zajímavý zdroj tržeb!

Problémy, které negativně ovlivňují výkon, jsou často podobné u všech nejznámnějších srovnávačů na našem trhu. Konkrétně se jedná o Heureka.cz, Zbozi.cz, Glami.cz, Biano.cz, Favi.cz, Shopalike.cz a Modio.cz

1. Informace odlišné od reality

Zde je potřeba dbát na především na správnost ceny a dostupnosti. Posláním člověka na zboží, které není skladem, nebo je odlišné od původní nabídky, ho opravdu moc nepotěšíte + za to ještě i zaplatíte + utrpí vaše důvěryhodnost. Zároveň si dávejte pozor, jestli váš feed neobsahuje chybové či neexistující stránky. Nezapomínejte i na pravidelnou kontrolu, zda sedí částky za dopravu, vyzvednutí či dobírku.

2. NEspárovanost

Jedná se o podstatný faktor ovlivňující celkovou výkonnost tohoto zdroje. Každý srovnávač má jiné podmínky pro úspěšné napárování do odpovídající kategorie a produktu. U spárování na detail produktu hrají roli často i jen lehké odlišnosti. Například název produktu "Apple iPhone 14 128GB" a "Bílý iPhone 14 128 gb s příslušenstvím" je z pohledu srovnávače tak rozdílný, že u druhého případu můžete zůstat mimo hru, jelikož nesplňujete definovanou podobu. Dále se zaměřte i na uvádění správných EAN kódů. 

3. Nechat to ladem

Zde je to jako snad u všech marketingových zdrojů - jednorázové nastavení a nechání inzerce napospas zkrátka nemůže dlouhodobě fungovat. Práce s cenou, neefektivními produkty, úpravou feedu, testování pozic a sortimentu,...to vše a mnohem více by měla obsahovat správa na pravidelné bázi. 

4. Pouze základní feed

Dopřejte potencionálním zákazníkům věškerý komfort, který jen můžete - v tomto případě jim dodejte všechny informace, které jim mohou o produktu a vašem e-shopu prozradit více a usnadnit jim tak celý nákup. Většina platforem má zpracované detailní a přehledné požadavky na podobu feedu, využijte toho a nastavte maximum možného. Výrobce, parametry, doplňkové informace atd. Zároveň si pohlídejte i technické nedostatky a chyby, které se často v základním vygenerovaném feedu objevují. Může se jednat například o duplicity, cena posílaná bez DPH, chybějící obrázek či název, HTML znaky v popisku a mnoho dalšího. 

5. Špatný přístup a pohled na výkon

Srovnávače často mohou dostat e-shopaře do cenových válek. Strategie být nejlevnější se však může zvrtnout a finanční plány můžeme hodit do koše. Namísto toho zkuste člověka prohlížející si desítky nabídek stejného produktu získat nečím jiným, odlišit se. Co například levnější doprava, snažší vyzvednutí, prodloužená záruka, přidaný servis, dáreček navíc, slevu na další nákup - možností je zde nespočet.

Další problém může nastávat u vyhodnocování výkonnosti tohoto zdroje. Jelikož jak už z názvu "srovnávače" vyplývá, zákazník se chce porozhlédnout, zjistit možnosti, cenovou úroveň a celkově si doplnit informaci o zamýšleném zboží, proto se často nemusí jednat o jeho poslední zastávku před nákupem. Proto bychom k tomu tak i při zhodnocení měli přistupovat a pozorovat delší zákazníkovu cestu a roli těchto platforem v ní.

6. Nevyužití všech možností propagace

Srovnávače nejsou vždy jen o pouhém napárování nabídky k odpovídající kartě produktu a kategorii. Tyto platformy se pro jejich oblíbenost rychle rozvíjí a nabízí tak i více možností propagace vašeho zboží. Prozkoumejte je všechny a ideálně otestujte co nejdříve.

7. Reporty a stav konkurence

Statistiky získané ze srovnávačů vám často mohou ukázat přehlížené příležitosti, ale i rizika. Ano, některé reporty jsou sice placené, ale jejich hodnota pro vás může být i násobně vyšší. Můžete tak přemýšlet o svém sortimentu, cenotvorbě a pozorovat kroky konkurence.

8. Biddování netřeba?

Ale ano, ve většině případů se pro lepší výsledky musíte pustit do aukce, abyste si zajistili zajímavější pozici. Způsobu jak a dle čeho určovat maximální výši za proklik je celá řada, můžete se zaměřit na produkty s vysokou marží, nebo třeba na ty, které už musí udělat místo ve skladu. Testuje, znovu testujte a zkoušejte nové strategie.

9. Recenze neřeším

Je promarněnou příležitostí, když e-shop nijak nereaguje na zpětnou vazbu ve formě recenzí svých zákazníků, a to jak těch negativní tak i pozitivních. Vězte, že nemalé množství lidí si před nákupem pročte reálné zkušenosti vašich nakupujících, proč si tedy nenabrat plusové body a nezlepšit si vlastní obrázek. My bereme recenze jako takovou studnici informací a nepřímých rad, co a jak ještě můžeme zlepšit, která je navíc ještě zadarmo.

10. Tento zdroj není pro mě

Říkáte si, že máte originální výrobek jež jste vytvořili, který tedy logicky nelze porovnat s jiným a srovnávače pak nejsou zdrojem pro vás. Není tomu tak úplně pravda, u některých platforem nemusíte produkty párovat k produktu, stačí jen do kategorie, případně pak můžete využít další nabídky inzerce srovnávačů viz bod 6.

Něco podobného si mohou říkat například i prodejci erotického zboží, to však není na těchto platformách problémem, je nutné je však správně označit v zasílaném feedu.

 

Pokud se vám to zdá příliš složité, nebo potřebujete pomoci, můžete se nám ozvat. Jsme tu pro vás.

Martin Koukal | koukal@shockmarket.cz

další články