E-MAIL MARKETING – SVÁTKY JAKO „ZÁMINKY" PRO SLEVU

15.02.25

V e-mail marketingu hraje důležitou roli správné načasování. Úspěšná mailingová strategie rozhodně netkví v každotýdenním chrlení speciálních nabídek a slev. Vhodnou příležitostí, jak oslovit své zákazníky, jsou například tradiční svátky a mezinárodní dny.

Svátky a mezinárodní dny mohou přinést zvýšený zájem zákazníků o nakupování, ale zároveň poskytují perfektní "záminku" pro slevy. Dobře promyšlená kampaň zaměřená na svátky, „slevové dny“ nebo mezinárodní dny může navíc zlepšit vztahy se zákazníky. Příležitostí je během roku opravdu mnoho.

Tradiční svátky

Tradiční svátky jako například Vánoce, Velikonoce nebo Valentýn mají silný emocionální náboj, který můžete využít k vytvoření poutavé kampaně. Přirozená tématika poskytuje jednoduchý rámec pro vaši nabídku. Ta může navíc díky časové omezenosti navodit pocit naléhavosti, což motivuje k rychlejším nákupům.

Státní svátky

Příležitosti pro oslovení vašich zákazníků najdete i v souvislosti se státními svátky. Například Den vzniku samostatného československého státu může být ideálním dnem pro mailingovou kampaň českých výrobců.

Speciální „slevové dny“

Black Friday nyní zná už asi každý a v marketingové praxi se již dávno nejedná o jediný den slev. Black Friday kampaně běží v dnešní době i měsíc.

Méně známým „slevovým dnem“ je tzv. Cyber Monday. Tímto termínem je označován speciální den pro nakupování v online prostředí.

Stále častěji se můžete setkat také s termínem Travel Tuesday, který je spojen s výhodnými nabídkami na cestování.

Mezinárodní dny

Další záminkou pro speciální nabídku mohou být mezinárodní dny. Méně známé svátky nebo mezinárodní dny vzbuzují zvědavost a osvěží komunikaci, která se jinak točí kolem tradičních událostí jako Vánoce nebo Valentýn.

Nižší konkurence je velkou výhodou. Téma Vánoc nebo Black Friday dnes používají prakticky všichni. Proto je obtížné v tomto období nějakým způsobem vyniknout. Váš vánoční nebo Black Friday newsletter rozhodně nebude tím jediným, který příjemci přistane v e-mailové schránce.

Naproti tomu mezinárodní dny nemůže využít vždy každý. Například Světový den dřeva pro prodejce elektroniky rozhodně nebude tím pravým tématem. Mezínárodních dnů existuje v roce více než 200, proto si prostor pro své téma najde každý.

Kreativa nade vše

Platí, že i v těch nejkonkurenčnějších obdobích mohou vaše mailingové kampaně přinést výborné výsledky. Je však nutné být co nejkreativnější a pokusit se vždy najít originální pojetí dané tématiky. Jen tak může být vaše marketingová strategie dlouhodobě úspěšná.

Jakousi vyšší formou kreativity pro vás může být vytvoření vlastních „speciálních dnů“ či „týdnů“. Kreativitě se v tomto ohledu opravdu meze nekladou. Tip: Své speciální období slev můžete využít například u příležitosti výročí založení vaší firmy.

Další „záminkou“ pro slevu mohou být například jmeniny, které navíc nabízejí značnou míru personalizace a nižší konkurenci e-mailové schránce příjemců.

Pro tento způsob oslovování zákazníků je však nutné přistoupit k automatizovanému mailingu.

další články