ZAČÍNATE S INFLUENCER MARKETINGEM?

02.08.21

Marketing na sociálních sítích je pro značku důležitý. Reklama na Facebooku nebo Instagramu, skrze "influencer marketing" nebo další formy propagace, je v éře sociálních sítí klíčová. Stejně jako následná komunikace se zákazníky v komentářích a zprávách.

Instagram je sociální síť, která funguje na principu sdílení obsahu - především fotografií a videí přičemž je jejich popis poměrně omezen. Jedná se o jednu z nejrychleji se vyvíjejících sociálních sítí, kterou denně užívají stovky miliónů uživatelů po celém světě. Sociální sítě jsou mimo jiné také velmi důležitý prostor pro marketing, přičemž se postupně Instagram přetransformoval do role "Market Place". Samotná aplikace nabízí v jedné z hlavních záložek sekci obchod. Zde uživatel vidí zboží, jenž nabízí stránky, které sleduje, ale také nabízený obsah na základě uživatelových zájmů.

Jak si správně vybrat influencera pro svou firmu?

Velký počet followers nestačí. Při vybírání Influencera pro Váš e-shop nebo business musíte věnovat pozornost těmto věcem: 

  • O co se daný člověk zajímá? 
  • Co o něm jeho profil vypovídá?

Většina instagramových influencerů má svou "NICHE", kterou můžou i nemusí mít uvedenou pod svým jménem (např. Blogger nebo jiné). Většinou to však na první pohled poznáte, ať už z bia nebo z contentu, který daný člověk vytváří ve svém feedu.

Co bylo kdysi, neplatí dnes.

Obecně se dříve v rámci "influencer marketingu" vybírali lidé, kteří měli větší počet followers. Ve zkratce to byli lidé, kteří měli od 10 tisíc followers nahoru. 10 tisíc followers byl takovým pomyslným mezníkem, jelikož při tomto počtu jste jako uživatel získal funkci SWIPE UP a tím pádem bylo nakupování o krok lehčí. Nicméně zastávejme rčení – méně je někdy více. Důležitá je hlavně aktivnost těchto followerů. V minulosti totiž existovaly aplikace, kde jste si mohli nakoupit tzv. ghost followers (tedy mrtvé sledovatele), kteří vám pouze navyšovali počet sledujících. A jak takové účty rozeznat? Velice jednoduše, stačí když si zjistíte, jaký má daný účet enagagement.

Co je engagement na Instagramu?

Magické slůvko pro influencery, strašák pro marketéry a nicneříkající číslo pro podnikatele nebo firmy. Engagement znamená česky zapojení, což je výraz pro “aktivitu” sledujících a uživatelů na Instagramu v souvislosti s obsahem a profilem daného influencera.

Jinými slovy, hodnota "engagement rate" (zkráceně ER) ukazuje, jak kvalitní je sdílený obsah. Mírou zapojení se definují aktivity jako “lajky” na příspěvcích, komentáře nebo tagování (označení) a mentions (zmínky) v příspěvcích.

Zjednodušeně řečeno, pokud chcete prezentovat svoji značku na některé z těchto sociálních sítí bez nutnosti platit si reklamu za zobrazení příspěvků potenciálním klientům, může být pro vás Instagram tou nejlepší dostupnou variantou.

Jak zjistit hodnotu ER a co pro vás znamená?

Zjistit engagement daného uživatele je jednoduché, stačí využít internetových kalkulaček, kde stačí zadat pouze uživatelské jméno. Využít můžete například https://www.inbeat.co/engagement-rate-calculator-instagram/ nebo https://phlanx.com/engagement-calculator.

Optimální hodnota ER by se měla pohybovat od 5 % a výše – ideální rozmezí je mezi 10 – 20 % (taková hodnota se většinou vyskytuje u menších profilů do 10 tisíc). U profilů s vyšším počtem followers (nad 100 tisíc) se hodnota pohybuje od 3 do 8 %.

Autenticita je důležitá.

Klíčem k úspěchu je vybrat influencera – člověka se stejným zaměřením a smyslem pro detail. Pokud jste začínající firma nechte prezentaci na daném člověku, většinou vědí, co dělají a jejich osobní projev bude přirozenější.

 

Hujsová Kateřina |  hujsova@shockmarket.cz

další články