AUTOMATIZOVANÝ MAILING – OD KOLIKA KONTAKTŮ DÁVÁ SMYSL?

01.11.24

Transakční e-maily přináší úsporu času a efektivnější komunikaci se zákazníky. Automatizovaný e-mail marketing může být skvělou investicí, která přináší dokonce lepší výsledky než manuální pravidelné kampaně.

E-mail marketing (mailing) je základní marketingový kanál, který díky nízké ceně a vysoké efektivitě využívají i menší firmy. Využívání tohoto nástroje komunikace se zákazníky prakticky nic nebrání. Překážkou není ani omezené množství kontaktů v databázi. Důvody, proč se vyplatí využívat mailing i s omezeným množstvím e-mailových kontaktů, jsme se zabývali v našem článku: Mailing – od kolika kontaktů dává smysl?

Automatizovaný mailing - transakční

Pokročilejší fází e-mail marketingu je tzv. automatizovaný mailing. Co vám automatizovaný mailing přinese? Zejména úsporu času a tím pádem i efektivnější komunikaci se zákazníky. Automatizovaný mailing využívají zejména e-shopy pro zefektivnění komunikace v rámci procesu objednávky. Jedná se o tzv. transakční e-maily, pro které není vyžadován souhlas zákazníka. Tento typ automatizovaného mailingu se vyplatí prakticky u každého funkčního e-shopu. Rychlou komunikaci a informace o stavu objednávky dnes zákazníci navíc očekávají.

Automatizovaný mailing a marketing

Někteří zákazníci vám mohou poskytnout souhlas se zasíláním e-mailových zpráv za účelem marketingové komunikace a tento souhlas by byl hřích nevyužít. Zde si již můžete vybrat, zda budete mailing provádět „ručně a operativně“, nebo zda si necháte tento proces marketingové komunikace zautomatizovat.

Automatizovaný mailing jako dlouhodobá investice

Investice do automatizovaného mailingu pro ryze marketingové účely je dlouhodobou investicí. Přinese vám zejména úsporu času a v konečném důsledku i zvýšení efektivity marketingu. Odradit by vás neměly ani vyšší počáteční náklady na správné a efektivní nastavení.

Automatizovaný mailing dává smysl i s minimem kontaktů

Automatizovaný mailing pro marketingovou komunikaci se většinou vyplatí nastavit, i když vaše databáze e-mailových adres s potřebným souhlasem není příliš obsáhlá. Proč? Stále se jedná o jeden z nejefektivnějších marketingových nástrojů, a právě zautomatizování tohoto nástroje vám pomůže využít vaši databázi na 100 %. Díky zvýšenému množství odesílaných newsletterů a vhodnému načasování se vám může nastavení automatizovaného mailingu vrátit velmi brzy

Predikovat přesnou dobu návratnosti investice do automatizovaného mailingu je jednodušší pokud máte zkušenosti s manuální pravidelnou rozesílkou newsletterů. Pokud je pro vás tento způsob rozesílání newsletterů rentabilní, s automatizovaným mailingem velmi pravděpodobně nešlápnete vedle. Obecně totiž automatizovaný mailing dosahuje lepších výsledků. Důvodem je zejména efektivní načasování automatizovaných scénářů a několikanásobné množství rozesílek

Je nutné však počítat s počáteční investicí pro nastavení všech nezbytných procesů a kampaní. Jednorázová investice se pohybuje okolo 30 000 až 40 000 Kč. Automatizované scénáře a kampaně mohou efektivně sloužit i mnoho let. Ne však navždy. I automatizované mailingové kampaně je nutné pravidelně upravovat a vylepšovat. Aby se automatizace mailingových kampaní vyplatila, hrubým odhadem by váš roční zisk z mailingu měl dosahovat alespoň dvojnásobku počáteční investice.

 Pokud vám k dosažení tohoto zisku z mailingu stačilo třeba jen 200 kontaktů v databázi, není důvod mít obavy dát automatizovanému mailingu zelenou i s takto skromnou databází.

S automatizovaným mailingem objevíte nové vody

Díky automatizovanému mailingu můžete oslovovat své potenciální zákazníky i v případech, u kterých by vás to jinak možná ani nenapadlo. Svým potenciálním zákazníkům se můžete například připomenout tím, že jim popřejete k svátku a jako dárek přihodíte jedinečný slevový kupón. Případně se jich můžete po nějaké době od nákupu automaticky optat, zda k zakoupenému produktu nepotřebují nějaký doplněk. Samozřejmostí je například zasílání informací o novinkách z vašeho sortimentu.

Je zřejmé, že takovýto pravidelný způsob e-mailové komunikace se zákazníky jiným způsobem, než pomocí automatizovaného e-mailu prakticky není možné časově zvládnout.

 

Chcete se o automatizovaném mailingu dozvědět více? Napište nám a vše vám rádi důkladně vysvětlíme.

další články