To je otázka, kterou si klade velká část klientů, kteří s námi navazují spolupráci, nebo o něj dříve zájem neměli. V tomto článku si rozebereme hlavní plusy „přítomnosti“ na sociálních sítích.
Na sockách nejsme, protože si myslíme, že prodáváme věci, které tam lidi nebudou zajímat.
Je sice pravda, že všechny produkty nejsou tak fotogenické a zajímavé, což je velkým aspektem toho, zda je využití Facebooku jako reklamní platformy vhodné. Není však řečeno, že šikovný grafik z vašich produktů nedokáže udělat zajímavé. Navíc mezi největší přednosti Facebooku v tomto ohledu patří přesné cílení. Ve zkratce řečeno, pokud je Vaší cílovou skupinou muž ve středním věku, který kouká na fotbal a pracuje rád se dřevem, dokážeme zajistit, aby Vaši reklamu viděla právě taková skupina.
To sice ano, ale u nás to opravdu nejde, přece nebudeme prodávat službu po facebooku.
Jak již bylo zmíněno výše, dokážeme zde cílit reklamu skutečně přesně, a tak není problém ani v tomto ohledu. Sice si nikdo nic reálně nekoupí skrze pár kliků, jak tomu je u e-shopů, ale zvýší se Vám množství potenciálních klientů, kteří Vás budou kontaktovat přímo na něm, nebo na vašich uvedených kontaktních údajích.
Má Facebook smysl, i když nechceme nic advertisovat a dávat peníze do marketingu na sociálních sítích?
Určitě ano. Současná politika světového giganta zrovna nenahrává novým stránkám, jelikož pokud nemáte placenou propagaci, bude růst počtu Vašich fanoušků zřejmě pomalejší. Pokud však svou stránku uvedete na webovkách, sem tam zmíníte, že jste aktivní a lidé se mohou na Vás obrátit s dotazem právě prostřednictvím sociálních sítí, tak se situace postupem času zlepší.
Tak proč investovat čas do něčeho, co nebude mít velký dosah hned a museli bychom čekat?
Ono tak úplně nejde o dosah, pokud za příspěvky neplatíte. Jde o to, že si můžete vybudovat stránku, která bude hezky vypadat, mít veškeré potřebné informace a do budoucna bude dobrou základnou pro Váš potenciální marketing na sociálních sítích.
Sociální sítě stále nabírají na síle a je důležité jít s dobou. Čím dříve začnete, tím lépe se vše naučíte a nebudete zaskočeni, až to bude nutností. Jejich nastavení není složité, nezabere hromadu času, navíc pokud si s nastavením nebudete vědět rady, stačí se ozvat někomu zkušenějšímu.
S jakoukoliv otázkou jsem Vám k dispozici na e-mailu. Takže pokud máte dotaz tzv. na míru, resp. na Petra, ozvěte se.
Petr Mitura | mitura@shockmarket.cz