V minulém článku jsme vás informovali o influencer marketingu, řekli jsme si, co je to engagement rate a na jaký typ influencera si dát pozor. V tomto článku si řekneme, kde a jak najít správného influencera pro Vás.
Nevíte kde sehnat influencera přímo pro Vaši značku?
Prohledejte fotky, na kterých vás taguj Vaši sledující, hashtagy s názvem Vaší značky, lokality, kde působíte a hashtagy vašeho oboru či lokality. Hledejte mezi nimi influencery, kteří o vás mluvili "jen tak", protože vás mají rádi a jsou již ideálně Vašimi zákazníky. To jsou ti nejlepší ambasadoři, jelikož takovou autenticitu jinde nenajdete. Také hledejte influencery, kteří jsou aktivní ve Vašem okolí a oboru. Jednoduše řečeno, nesnažte se z coffee influencera z Brna udělat influencera na knižní klub v Liberci.
Nehledejte ve svých inboxech!
Ani Vy sami nečekáte, že když si chcete koupit nové boty, zazvoní u vašich dvěří podomní prodejce a nějaké Vám vnutí. Právě k těmto praktikám "šmejdů" bych přirovnala 99% „influencerů“, kteří žebrají zboží/ služby zdarma od spousty různých značek. Pokud o Vaše zboží či službu opravdu stojí, koupí si ho sami, vyzkouší a případně doporučí svým sledujícím.
Zkusit můžete i influencerské „tindery“
Jedná se o různé agentury/ aplikace/ weby, které budují za provizi „vztahy“ mezi influencery a společnostmi. Věřím, že pro některé společnosti, které hledají influencery častěji, preferují jednorázové spolupráce, potřebují zprostředkovat větší množství influencerů nebo si neví rady s různými aspekty spolupráce, to může být cesta.
Zprostředkování influencerů nyní v České republice nabízejí i různé modelingové agentury. Mimo ně se dají využívat i mobilní aplikace nebo weby s databázemí. Ale to si rozebereme zase příště.
Hujsová Kateřina | hujsova@shockmarket.cz