Mailing patří k základním marketingovým kanálům a oproti ostatním nástrojům digitálního marketingu vychází podstatně levněji. Právě nízká cena a vysoká efektivita je důvodem, proč byste se o něj měli zajímat.
E-mail marketing (mailing) je jedním ze základních marketingových kanálů. Jedná se o přirozený způsob, jak zůstat v kontaktu se svými zákazníky a oproti jiným nástrojům digitálního marketingu vychází podstatně levněji. Vzhledem k nízké ceně a vysoké efektivitě (nízké PNO = podíl nákladů na obratu) byste jej rozhodně měli zvážit.
Málo kontaktů není překážka
Hodnota konverzi neboli příjem díky mailingu ve velké míře závisí na počtu kontaktů, které máte v databázi a můžete je tak pro e-mail marketing využít. Neplatí však, že z důvodu omezeného množství kontaktů nedává mailing smysl. V případě, že vaše databáze obsahuje například do stovky e-mailových kontaktů, jedná se o příležitost minimálně si vše dobře vyzkoušet a otestovat. V takovém případě vás e-mail marketing bude stát jen váš čas.
Nástroje pro e-mail marketing jsou ze začátku zdarma
Nástroje na e-mail marketing se totiž často platí až od určitého množství kontaktů v databázi. Konkrétně 200 kontaktů se do limitu pro bezplatné používání zpravidla vleze. Jiné marketingové kanály bezplatnou možnost vyzkoušení nenabízí. Z tohoto důvodu by byla škoda se této příležitosti nechopit. Po bezplatném vyzkoušení vašich mailových kampaní již snadněji vyhodnotíte, zda má tento nástroj komunikace se zákazníky pro vaše podnikání smysl a kolik prostředků do něj případně investovat.
Počet kontaktů není rozhodující
Mimo velikost mailingové databáze je důležitá také „kvalita“ kontaktů. Pokud disponujete kvalitní databází a vaše kontakty na vaše maily pozitivně reagují, dává smysl začít opravdu s minimem kontaktů. Kvalitu vašich kontaktů však poznáte až poté, co je poprvé prostřednictvím mailu oslovíte.