ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ FIREMNÍHO PROFILU NA INSTAGRAMU

07.08.21

V rámci tohoto kratšího článku si vysvětlíme, co je důležité při zakládání firemního profilu na Instagramu, čeho byste se měli držet při jeho vedení a čemu se naopak vyvarovat.

V rámci správného nastavení Vašeho Instagramového profilu je důležité dbát na správné nastavení kategorie, vytvoření profilu s názvem pod nímž prezentujete Váš business a pokusit se vyplnit vše, co by Vašim zákazníkům mohlo přijít vhod. V tomto ohledu je však důležitý fakt, za jakým účelem jste profil založili.

„Proklikejte a vyplňte, co jde…"

Všudy přítomná poučka je v tomto případě docela na místě. Pokud je možnost uvést informace, které by Váš zákazník měl vidět, uveďte je. To platí jak o kontaktní e-mailové adrese, webové stránce nebo telefonu, tak i o adrese vaší prodejny či ústředí. V rámci této sekce je také důležité vybrat správnou kategorii oboru, ve kterém podnikáte, aby se Vám otevřely maximální možnosti a vy jste navíc dali jasně najevo, na co se specializujete.

„No a jak to pojmout vizuálně?“

V tomto ohledu platí známá fráze: „fantazii se meze nekladou“. Mezi úspěšnými profily na Instagramu můžete najít opravdu řadu odlišností, v podstatě je každý jiný a něčím originální. V prvé řadě se musíte rozhodnout, co chcete sdílet.

Chcete v rámci feedu prodávat Vaše produkty? Použijte hezkou fotku produktu, napište o něm a nezapomeňte odkázat na Vaši nabídku.

Chcete sdílet pouze Váš blog? Vytvořte si hezky vypadající jednotný design a prezentujte tak Vaši značku.
Důležitá je v tomto ohledu jednotný prvek spojující Vaše příspěvky, které následně od Vás můžou vaši followers očekávat. Ať už budete přidávát hezké produktové fotky focené v přírodě, kratší články z cest obohacené sérií fotek a nebo jednotnou grafiku, která hned v prvním kontaktu s ní člověku spojí příspěvek s Vámi.

„A co formát? Všude samé čtverce a mřížky..“

Instagram už dávno není jen o fotkách ve tvaru čtverce. Tento geometrický obrazec je sice stále dominantní, ale už dávno není jediným formátem. Vaše příspěvky můžete přidávat v jiných rozměrech, sice se pro „profilovou mřížku“ oříznou do čtverce, ale při rozkliknutí budou mít Vámi zvolený formát. Dále také můžete využít Stories, které se již delší dobu těší velkého úspěchu jak mezi osobními profily, tak mezi těmi firemními. Instagram je skvělou platformou pro sdílení všelijakého contentu, proto se neváhejte odvázat a začněte tvořit. A když nevíte co a jak, číslo i mail na nás máte..

„Info vyplněné, tvoříme zajímavý content, ale lidi nikde..“

Bohužel není úplně jednoduché startovat od nuly. Platí však určitá pravidla. Být aktivní, spíše na čísla nekoukat, uvést proklik na Váš profil na stránkách a pokud chcete followers získat co nejdříve, je třeba zaplatit. Instagram Vám tak umožní Vaše příspěvky propagovat skrze vámi nastavené cílení a je tak velmi pravděpodobné, že úspěšně získáte tolik chtěné fanoušky. Pokud platit nechcete, určitě si najdete cestu, jak na sebe upozornit, je však nutné říct, že tyto způsoby působí neprofesionálně a také se jim samotná sociální síť snaží bránit a omezit je.

Napadá Vás něco, co v tomto kratším článku nezaznělo? Neváhejte se na nás obrátit. Pokud máte specifický dotaz týkající se sociálních sítí, využijte mé e-mailové adresy a nebojte se otázku rozvést. Tak zase příště..

Petr Mitura | mitura@shockmarket.cz

další články