Jak naplno využít inzerci na Shopalike? A proč je to podle nás ideální zdroj při expanzi do zahraničí?
Co to vlastně je?
Shopalike není typický srovnávač zboží jak ho známe. Nabídky jsou zde totiž řazeny kombinací ceny za proklik a popularitou. Přesnější definicí by tedy spíše bylo něco jako“vyhledávač zboží” nebo “výkladní skříň” se zaměřením na oblečení a obuv. Najdeme zde však mimo jiné i módní a bytové doplňky, nábytek, nebo třeba tašky. Pokud prodáváte, nebo se zajímáte o tyto skupiny zboží a tuto stránku neznáte, tak si rozhodně přečtěte tento článek. Protože ačkoliv tento zdroj je e-shopy poměrně málo využívaný, dokáže přinést opravdu zajímavé tržby.
Ukázka přehledu výkonu inzerce v administraci Shopalike
Feed jako základ všeho
Hlavním důvodem, proč e-shopy Shopalike ignorují, nebo se mu vyhýbají, je důraz na kvalitu zasílaného feedu s produkty. Vyšperkovat takovýto vstupní xml feed z e-shopu sice stojí nějaký čas a peníze, ale výsledky se brzy dostaví. Mezi asi nejdůležitější prvek zde rozhodně patří produktový obrázek (rozlišení, bez vodoznaků a dodatečných grafických prvků, alternativní varianty, záběr detailů,...).
Dále je to například správně nastavený název, barva, či materiál, nebo také uvedení správné kategorie, využití všech možných parametrů a mnoho dalšího. Také je důležité zmínit, že ne všechny produkty zde budou úspěšné. Je tedy nutné vaši inzerci pravidelně kontrolovat a optimalizovat. Tu a tam budete nuceni konkrétní nevýkonné produkty upravit, případně zcela odstranit z inzerce. Zkrátka dbejte na to, aby Váš feed byl fit...haha
Bidování
Bidování, neboli nastavování optimální ceny za proklik, je i zde nesmírně důlěžité. Strategií a možností je hromada. Požadovanou maximální cenu za proklik u konkrétního produktu můžete zasílat buď ve feedu, anebo nastavit přímo v administraci. Důležité je zde brát na zřetel vaši marži, oblíbenost konkrétního zboží, jeho výsledky i napojení na další produkty z vaší nabídky.
Ukázka bidování v administraci Shopalike
Radost expandovat
Přicházíme k dalšímu bodu - expanze do zahraničí. Pokud zde totiž máte skvělé výsledky na domácí půdě, značně se Vám zvyšuje pravděpodobnost úspěchu i v zahraničí. Tohle je jeden z hlavních důvodů, proč máme tento zdroj v oblibě. Shopalike můžeme najít v celkem 13 zemích. Největší návštěvnost tento srovnávač zaznamenává v Německu, Itálii, Franci, či Polsku.
zdroj: https://www.shopalike.cz/partner/info
Nejčastější chyby?
- Nepřipravenost webu - je sice skvělé, že skrz tuto platformu někoho dovedete, ale pokud dotyčný uživatel nebude z nějakého důvodu spokojený s webem...zbytečně přicházíte o peníze
- Feed k ničemu - opět zmiňujeme feed a ano, opravdu je to tak důležité...nastavte si správně alespoň základní povinné parametry
- Nevyužívání platformy naplno - vždy dostatečný kredit, správné údaje o e-shopu, doprava, nepovinné parametry ve feedu...no je toho opravdu hodně
- Usnutí na vavřínech, aneb pořád je co zlepšovat - úprava CPC dle sezóny, lepší fotky, lákavější popisky,...
- Nechat inzerci ladem - určitě Vám nebudou fungovat všechny kategorie produktů, které nabízíte, je tedy potřeba si vyselektovat ty, které splňují vaše požadavky a dávají smysl dále propagovat
Zní to pro Vás moc komplikovaně? Klidně se na nás obraťte, rádi Vám s nastavením a optimalizací inzerce na Shopalike pomůžeme. Napište nám třeba zde.
Martin Koukal | koukal@shockmarket.cz