MARKETING S ROZPOČTEM 10 000 KČ MĚSÍČNĚ?

24.05.23

Online marketing s omezeným rozpočtem - bude nést výsledky a má vůbec smysl? Ano, ALE...

Nabízet v dnešní době produkty či služby bez využívání online marketingu téměř není možné. Dokonce se tato forma reklamy stává stále důležitějším zdrojem. Jak se do těchto vod však ponořit a nenechat se sežrat? Právě s touto otázkou se na nás obrací řada nejen začínajících e-shopařů a jiných podnikatelů. Jedním dechem zároveň přidávají doplňující otázku “Mám na online marketing vyčleněných zhruba 10 000 Kč, co jsme s tím schopni udělat a má to vůbec smysl?

Ano, rozhodně to smysl má! Chápeme, že je potřeba hlavně na začátku věci postupně testovat a odzkoušet si. Máme tu však jeden dodatek, myslíme si totiž, že by tato otázka ideálně mohla vypadat trochu jinak. Člověk by se měl ptát především na účel a cíl těchto kampaní, tedy:

Kolik mi to může reálně vydělat?”

Můžu díky tomu zvýšit svůj podíl na trhu o X %?

Mohu se díky tomu dostat se svým podnikáním na zahraniční trhy?

Efektivita, to je oč tu běží. Paretovo pravidlo 80/20 hraje v této fázi nadmíru důležitou roli, proto by se váš zrak měl upínat především na tzv. výkonnostní marketing, kdy se využívají ty formy kampaní a reklam, které mají za cíl získávání konverzí za předem definovaných parametrů.

Konec teoriím, hurá na praxi:

Upozornění: následující tipy jsou sepsány dle našich zkušeností, každému může fungovat něco jiného…jak to tak ostatně v marketingu bývá

Nákupní kampaně

Typy reklam, které pomáhají propagaci vašich produktů. Ve většina případů stěžejní část výkonnostní reklamy na internetu. U nás je nabízejí hlavně Google (Google Ads), Seznam (Sklik) a Bing+Yahoo (Microsoft Advertising)

Vyhledávací kampaně

Tento typ “vyžádané reklamy” je stejně jako výše zmíněný postaven na aukčním modelu, kdy inzerent s nejvyšší nabídkou bude mít s vysokou pravděpodobností jedno z nejlepších umístění pozice své reklamy. Proto je zde nutné ze začátku vyhýbat se slovům, kde je vysoká konkurenčnost (cena za proklik zde může vycházet i daleko přes 100 Kč) a vybrat co nejvíce blízké a relevantní dotazy pro váš produkt/službu, kde budete mít ziskovou návratnost.

Remarketing

Zjednodušeně - možnost zacílit vaše reklamy na lidi, kteří na vašem webu v blízké historii byli a z nějakého důvodu u vás nenakoupili. Vymyslete pro ně nějakou akci či důvod, proč by se měli vrátit. Nemusíte hned mít hromadu překrásných bannerů s 5 různými texty a 3 rozdílnými grafickými typy, na to bude čas později. Nyní se spíše zaměřte na responzivní a kombinované bannerové reklamy a dynamický retargeting.

Mailing

Zde je to bez debat, vytvoření sice stojí nějaké ty peníze, ale stále se jedná o velmi levný, ba dokonce nejlevnější zdroj. Řeč je tu například od automatizovaných mailových kampaních, o kterých jsme se více rozepsali v tomto článku.

Socky

Facebook, Instagram a Tiktok jsou dalšími zdroji, které by neměly ve vašem mixu chybět. Při správném zacílení vašich potenciálních zákazníků z nich zde můžete udělat nakupující zákazníky.

Srovnávače s otazníkem?

Heureka, Zboží a ostatní srovnávače sice mají doménu levných zdrojů, ale v poslední době se i zde poměrně rychle navyšuje cena za proklik. A proč s otazníkem? Obvykle totiž trvá nějaký čas, než se vám podaří váš produktový feed (který je nutné na těchto platformách mít) dostat do skvělé podoby.

V hlavní roli hrají:

Aktuální stav

Výchozí pozice je opravdu důležitá. Vypiplaný feed, kupa historických dat, otestované strategie,...To vše a mnoho dalšího značně ovlivňuje výkon a výsledky.

Čas

I v této oblasti je zapotřebí mít realistické představy. Mezi hlavní faktor zde musíme zařadit komplexnost některých typů reklamních kampaní, kdy některé z nich potřebují více než měsíc na “nastartování”. A nesmíme zapomenout i na vlivy sezónnosti!

Cíle

Je potřeba si uvědomit, že zázraky na počkání zde také nenastanou. Sundejte si růžové brýle a pusťte se do analýz a plánování. Zohledněte potřeby, ale i možnosti celé firmy a stanovte dosažitelné a zároveň dosažitelné cíle. Pravidelně kontrolujte vývoj a ověřujte si, že míříte správně. Je však nutno myslet na to, že marketing je mimo jiné i o zkoušení a testování, slepým uličkám se tedy nikdo nevyhne.

Co chcete prodat?

Je zde nutné počítat s délkou nákupního procesu, konkurencí, velikostí trhu, B2C či B2B forma a další řadou faktorů.

Rádi pracujeme i na projektech s omezeným rozpočtem. Je to pro nás často výzva, ale o to lepší je to pocit, když s klientem můžeme pozorovat úspěšný rozvoj. Pokud máte zájem, neváhejte nás kontaktovat, rádi se do toho opřeme s vámi!

Martin Koukal | koukal@shockmarket.cz

další články