PROČ BY VÁŠ E-SHOP NEMĚL CHYBĚT NA HEURECE?

30.08.21

Zjistěte, jak a proč inzerovat na největším českém srovnávači. Bude váš e-shop kralovat Heurece?

Srovnávače - stojí vůbec za to?

Srovnávače bývají u produktových e-shopů často velmi důležitým zdrojem tržeb a jsou oblíbené mimo jiné i pro rozumnou výši nákladů. Hlavním lákadlem je nadprůměrně konverzní chování návštěvníků, přecejen ten, kdo přichází na Heureku, většinou už má myšlenky na koupi 

Ideálním stavem je, když e-shop má široký sortiment, který je nabízený i jeho konkurencí, avšak má silnou přidanou hodnotu pro zákazníky, tedy "něco navíc". Protože jak už i z názvu vyplývá - jedná se o srovnávač, tudíž návštěvníci přichází na tuto platformu s cílem porovnat a srovnat svůj vysněný produkt. Z tohoto důvodu tento kanál není zrovna vhodný pro unikátní produkty či produkty, které si sami vyrábíte. 

V čem je Heureka zajímavá a třeba lepší než její konkurence?

  • Velikost - v poli srovnávačů je v ČR největší (dle posledních statistik více než polovina trhu, přes 5 mil. uni návštěvníků/měsíc), což už o něčem vypovídá

  • Nejen srovnávač, ale i rádce - kromě pouhého srovnávače se Heureka snaží dostávat do pozice i tzv. nákupního rádce a tím pádem dokáže zaujmout více lidí, než pouhý srovnávač  

  • Placená i free forma inzerce - u většiny srovnávačů si bez kreditu ani neškrtnete, zde máte alespoň několik možností inzerovat ve free verzi
  • Ověřeno zákazníky a zpětná vazba - lze zde také získat certifikát "Ověřeno zákazníky", které může zvýšit důveryhodnost vašeho obchodu a zvýšit zájem o vaše produkty. Získané recenze vám pak mohou posloužit jako zpětná vazba, kterou můžete využít pro zlepšení svých služeb
  • Zajímavé informace a statistiky - Heureka je obrovská zásobárna dat, které by mohli zajímat i vás. Díky nim můžete zlepšit vaše služby, obměnit sortiment, nebo třeba předběhnout konkurenci. Jde například o "Sortiment report" nebo "Prodej produktů v e-commerce"
  • Bidování - na Heurece můžete bidovat (nastavovat požadovanou cenu za proklik) až pro 5 prvních pozic, navíc existuje řada nástrojů, které vám s tím mohou pomoci
  • Heureka košík - služba, díky které může zákazník za provizi nakoupit váš produkt přímo na Heurece...je to sice pohodlné, ale je třeba myslet na to, že se zákazník nedostane vaši stránku, což z hlediska budování brandu není zrovna super 

A kde začít, jak na to?

Prvním krokem je registrace a vyplnění údajů, vše je snadné a intuitivní. Doporučujeme vybrat kvalitní logo a vyplnit vše, co lze. Velmi zásadní je pak vytvoření XML feedu v požadovaném formátu Heureky (datový soubor s vašimi produkty, který se dynamicky mění v závislosti na změnách ve vašem e-shopu). Tento soubor je potřeba mít co nejvalitnější to jen jde, protože o výsledcích inzerce na Heurece rozhoduje především tento faktor. 

Je také potřeba nastavit měření konverzí pro budoucí přehled a možnost optimalizace. Tohle je možná práce spíše pro vašeho programátora či markeťáka. Můžete zde zvolit, zda implementujete omezenou, nebo plnou implementaci kódu pro měření. Rozdíl je zde ten, že při omezené formě nebudete moct vidět statistiky na úrovni kategorií a produktů. 

Dále je potřeba zvolit způsob dobíjení kreditu (kartou, či převodem). U tohoto bodu máme také malé doporučení - používejte automatické dobíjení kreditu, které je v administraci také nabízeno.

Pokud máte zájem o certifikát "Ověřeno zákazníky" (což byste měli mít), musíte také vložit konkrétní skript z administrace na váš web a aktivovat tuto službu. 

Tak to je vše a už jen zbývá balit zásilky a užívat si pozitivních recenzí...no ne tak úplně. Bez kontinuální kontroly a optimalizace to prostě nepůjde. Ať už jde o zkvalitňování feedu, práci s biddingem, nebo třeba zapracování zpětné vazby z recenzí zákazníků a mnoho dalšího.

Tohle byl jen základní přehled, možností propagace na Heurece je však ještě více, ale o nich něco napíšeme třeba někdy příště. Pokud se váš e-shop zaměřuje primárně na módu, určitě zvažte i inzerování na Shopalike, který se na tuto oblast přímo zaměřuje. Více o tom píšeme zde.

Martin Koukal | koukal@shockmarket.cz

další články