JMÉNO ODESÍLATELE V E-MAIL MARKETINGU

30.01.25

Název odesílatele je důležitým faktorem úspěšnosti mailingových kampaní. V našem článku vám představíme tipy, jak je možné ke jménu odesílatele v e-mail marketingu přistupovat.

V e-mail marketingu často rozhodují detaily a jedním z těch nejzásadnějších, byť často opomíjených, je název odesílatele. Jméno, které se zobrazí příjemci v jeho schránce, má zásadní vliv na to, zda si e-mail vůbec otevře. Správná volba jména odesílatele může zvýšit důvěryhodnost, podpořit budování značky a zlepšit okamžité výsledky e-mail marketingu.

Jak tedy zvolit ideální jméno odesílatele a jaké existují přístupy?

1. Název značky

Příklad: Alza.cz

Ačkoliv pouhý název společnosti nepůsobí příliš kreativně, buduje povědomí o značce a podporuje konzistentní identitu. Je vhodný pro velké firmy, které mají širokou zákaznickou základnu a známé jméno.

Na druhou stranu může pouhý název působit neosobně, což je nevýhoda, pokud se snažíte o bližší spojení se zákazníky.

2. Osobní jméno s odkazem na značku

Příklad: Martin z Footshopu

Osobní jméno v kombinací se značkou přidává osobní rozměr a důvěryhodnost. Příjemci mají pocit, že komunikují s konkrétní osobou, nikoliv s anonymní firmou.

Naopak pro ryze obchodní nebo technické e-maily, kde se očekává formálnější přístup, může být tento způsob nevhodný.

3. Čistě osobní jméno

Příklad: Martin Novák

Uvedení pouze osobního jména je vhodné v případech, kdy je jméno dobře spojitelné se značkou nebo je-li osobní jméno zároveň značkou. Pokud tedy píše Martin Novák za společnost Vinotéka Novák, může být tento přístup tím nejlepším.

Pokud si však příjemce nedokáže osobní jméno se značkou spojit, je dost možné, že e-mail ani neotevře a bude jej vnímat jako spam.

4. Název značky a oddělení

Příklad: Zákaznická podpora Kofola

Napovídá o tématu e-mailu. Příjemce tak může předem vytušit, k čemu se e-mail bude vztahovat.

Hodí se zejména u tzv. transakčních e-mailů. Pro prodejní newsletter bude pravděpodobně vhodnější jiný způsob.

5. Kombinace jména a pozice

Příklad: Výkonný Ředitel společnosti ČSOB

Tímto je jasně definováno, kdo za e-mailem stojí a příjemci může polichotit, že mu píše například samotný ředitel společnosti.

Tuto formu je však nutné nenadužívat. Dlouhodobě by totiž nemusela působit důvěryhodně.

další články