Hodně muziky za málo peněz
Srovnávače fungují jako vyhledávač a katalog produktů zároveň. Umožňují najít produkty pomocí obecného vyhledávání nebo v konkrétních kategoriích. Najdete v nich také návody a recenze. Určitě znáte nejpoužívanější srovnávače Heureka.cz nebo Zbozi.cz. Srovnávače zboží jsou skvělé v tom, že na nich můžete inzerovat za poměrně výhodnou cenu. Jsou oblíbené také díky velké šanci, že po prokliku na e-shop dojte i k transakci. Zákazníci, kteří používají srovnávače už přesně vědí, který produkt chtějí, a pouze vybírají, ze kterého e-shopu nakoupí. Srovnávače cen zboží mají podobný způsob zpoplatnění jako např. reklamy ve vyhledávačích – platíte jen tehdy, pokud se uživatel proklikne do vašeho obchodu.
Na námi spravovaných projektech se srovnávače cen zboží podílí na 2 – 40 % celkových tržeb obchodů, průměrný podíl je potom 23 % tržeb e-shopů. U některých projektů dosahuje konverzní poměr ze srovnávačů až trojnásobku průměrné míry konverze ze všech zdrojů (v rámci všech našich projektů je míra konverze ze srovnávačů vyšší než celková míra konverze o 101 %). Průměrný podíl nákladů na výnosech dosahuje u srovnávačů vynikajících 3,25 %.
Díky efektivní správě srovnávačů cen pomocí pokročilých nástrojů typu Mergado, Bidding fox, Bidding fox elements a dalších dokážeme zvýšit výkonnost srovnávačů i u projektů, které již srovnávače využívají – k tomu využíváme hlavně úpravy nabídek za proklik, párování produktů na produktové karty na srovnávačích a také „schovávání“ produktů, které si na srovnávači nevedou tak dobře. Klientům spravujeme také konkurencí často opomíjené zdroje návštěv jako Glami, Shopalike, Biano, Favi a další.
Srovnávače zboží jako efektivní nástroj zahraniční expanze
Srovnávače a výkladní skříně velmi doporučujeme také v rámci expanze do zahraničí. Jedná se totiž o poměrně levný zdroj nové návštěvnosti a nastavení těchto zdrojů máme zmáknuté po celé Evropě, proto to umíme velmi efektivně a rychle.
Poměrně zajímavé je využití zahraničního srovnáváče v momentě, kdy si ještě expanzí nejste úplně jistí. Stačí přeložit e-shop a poté s poměrně nízkými náklady můžete s inzercí začít. V některých zemích tvoří srovnávače velký podíl trhu, můžete tedy vyzkoušet poptávku po Vašich výrobcích právě tam. Srovnávač Vám nastavíme za rozumné peníze a podle prvních 3 měsíců budeme schopni rozseknout, zda se do expanze pouštět nebo ne.
Jsou srovnávače zboží důležité pro můj business?
Srovnávače jsou efektivním nástrojem ke zvýšení konverzí a ke zvýšení akvizice. Pokud provozujete e-shop, který prodává totožné produkty jako vaše konkurence, jsou zbožové srovnávače efektivním marketingovým nástrojem. Hlavní konkurenční výhodou ve srovnávačích jsou samozřejmě ceny. Je proto vhodné mít konkurenceschopnou cenovou politiku. Využívání srovnávačů je samo o sobě velmi nenákladné a ve výsledku značně výnosné.
Jsme hrdým partnerem aplikace Mergado pro správu produktových feedů. K tomu se Marek (odkaz) podílí na tvorbě nástrojů Mergada Pricing fox pro efektivní cenotvorbu e-shopu.
Podívejte se na jeho rozhovor na toto téma:
Rozhovor