E-mail marketing od Shockmarket

Měsíční náklady na e-mailing 3 000–18 000 Kč podle počtu a náročnosti kampaní.

Co je e-mailing

E-mailing, neboli posílání newsletterů, má za úkol komunikovat s vašimi zákazníky, udržovat s nimi dobrý vztah a inspirovat je k nákupům. E-mailová komunikace se zákazníkem může mít dlouhodobý nebo krátkodobý cíl. Dlouhodobě může budovat dobré jméno firmy. Krátkodobým cílem je zvednout aktuální tržby. Za e-mailing považujeme hromadné e-maily nebo automatizované a personalizované e-maily (zaměřené na charakteristiky nebo potřeby konkrétních zákazníků), které se rozesílají zákazníkům vašeho e-shopu. Tyto e-maily většinou obsahují nabídku produktů nebo služeb, kupony na slevy, zajímavé nové články nebo informace o aktuálním dění ve vašem obchodu.

 

Případová studie začátku emailingu Výhodný software

Pro příklad se podívejte, jak může úspěšně fungovat e-mail marketing. V následující vizualizaci uvidíte souhrn hlavních statistik e-mailingu pro www.vyhodnysoftware.cz v roce 2017.

Výhodný Software je první společností v České republice, která se zabývá nákupem a prodejem nevyužívaných softwarových licencí. Tento podnikatelský záměr slaví úspěchy napříč Evropou. S firmou Výhodný Software spolupracujeme od roku 2013.

E-mailové kampaně posíláme sice nepravidelně, ale zaměřujeme se na velké události v oboru a světě softwaru. Společně s Výhodným Softwarem plánujeme témata a data, na které je vhodné se zaměřit.

Jelikož měl Výhodný Software do rok 2016 malé portfolio produktů (do 10), zaměřovali jsme e-mailový marketing na automatické kampaně související s poslední datem nákupu. Velkou kampaň pro celé publikum jsme posílali přibližne 3krát do roka.

V roce 2017 přišlo na e-shop produktů více a my jsme se zaměřili na redesign automatických e-mailů. V automatickém e-mailu se vyplácel pravidelný kontakt se zákazníky podle data nákupu, tuto skutečnost jsme tedy ponechali.  Věrným zákazníkům poskytujeme slevy a nabádáme zákazníky, aby slevové kupony sdíleli i mezi své přátele. Automatické e-mailové kampaně vzrostly díky redesignu v ročních tržbách o 34,46 %.

V roce 2017 zapojili i více výkonnostních kampaní. Zkoušeli jsme různé přístupy k obsahu, slevové politice i vizuálnímu stylu. Tržebně nejúspěšnější byl e-mail s předvánočními slevami. Únorové e-mailové kampaně si vysloužily 20,11 % celkové únorové tržby e-shopu.

Je e-mail marketing pro můj business?

Výkonnostní e-mail marketing je vhodný pro e-shopy, u kterých se počítá s opakovaným nákupem. Oslovuje zákazníky, kteří už v minulosti na e-shopu nakoupili. Prostřednictvím newsletterů dáváte zákazníkovi najevo, že na něj myslíte, čímž posilujete jeho důvěru ve značku. E-mailem často navíc zákazníka inspirujete k dalšímu nákupu. Péče o věrné zákazníky se bezpochyby vyplatí, protože získávání nových zákazníků může být často mnohem nákladnější, než péče o ty stávající.

E-mailové kampaně tvoříme již od 3 000 Kč za kampaň.

Chci se sejít a probrat e-mailing

Pojďme na schůzku

Napiště nám krátce o svém businessu.